Basszus, az első lépések

2009.08.26. 14:11

Gimiskorom óta izgat a zenélés, millió koncerten, fesztiválon voltam, és mindig tátott szájjal figyeltem a zenekarokat. Mekkora már, hogy pendítesz egyet a gitárodon, és harsog a koncertterem, ha meg netán 2-3 egyenes hangot kipengetsz, már üvölt is a nép.
Rengeteg zenét hallgatok, nézegetek koncertfevételeket, ismerkedek a zenekarokkal, ennek ellenére maga a zenélés távol maradt tőlem.

Az általános iskolás citeraszakkörön kívül nulla, de komolyan. Egyszer dobolni akartam, el is jártam egy ismerős garázsába dobolgatni, sőt Danitól még egy egyemkettem kezdő dobosoknak szóló füzetecskét is kaptam. Aztán mivel az mecaerás, abbamaradt.

Pár hónapja voltunk Öcsémmel egy Kinkiez koncerten. Miközben beálltak a zenészek, a basszusgitáros elnyomta a Seven nation army témáját, amit mindketten jól ismerünk.

Seven nation army
Ez a dal eredetileg a White Stripes 2003-as Elephant című albumán jelent meg. A dal fő motívuma egy egyszerű riff, amit az eredeti dalban egy semi-akkusztikus gitáron játszik Jack White. A dalt aztán későb feldolgozta több banda is, többek közt az Audioslave, akik szerintem új erőt vittek a dalba.

Ebben a verzióban a fő riffet már basszusgitáron játsszák. Az eredeti dal 2004-ben Grammy-díjat nyert, de érdekesebb talán a focipályákon elért sikere. A legenda szerint néhány fanatikus AS Roma drukker a csapat edézésén meghallotta, hogy Totti valami dallamot dúdolgat. Kihallgatták, és  a következő bajnokin már az egész stadion a Poporopopo-t ordította, valahogy így.
Később aztán nem csak Rómában, hanem az FC Porto meccsein, az Olympiakos meccsein, de Amerikában is felhangzott a rigmus a focimeccseken. Egészen hosszú sora olvasható a dal feltűnésének a wikipedián.
Legutóbb tegnap hallottam, miközben a debreceni srácok ünnepeltek a pályán. 

Arról beszélgettünk Öcsémmel a Kinkiez koncerten, hogy milyen jó lehet legalább néhány riffet ismerni, ha esetleg a kezünkbe kerülne egy gitár, ne tartsuk már úgy mint kezdő apuka a csecsemőt. Akkor meg sem fordult a fejemben, hogy gyakorlatilag semmi nem akadályoz meg abban, hogy vegyek egy gitárt, és nekiálljak tanulgatni.

Aztán jött Andris, és az ellenálhatatlan dumája, amivel már ezer dologra rá illetve lebeszélt bennünket az évek folyamán. Annyit tömte a fejem a zenekaralapítás ötletével, hogy egy idő után lelkesebb lettem mint ő.
Elhatároztam, hogy veszek egy basszusgitárt!

Azért választottam a basszert, mert úgy gondolom hogy igazi gitáros soha nem fog válni már belőlem, de arra talán jó vagyok, hogy néhány futamot memorizáljak, és elpengetgessek. A basszusgitár - sokan azt hiszik pedig - egyáltalán nem egyszerű műfaj, de az is szinte biztos, hogy előbb lesz sikerléményem vele, mint bármely másik hangszerrel. Ebben megerősítettek zenész ismerősök is, így elkezdtem böngészni a netet. Voltam hangszerüzletben is, beszéltem sok-sok emberrel, rengeteget gondolkodtam, ismerkedtem a gitárokkal, és elhatároztam magam.
Rendeltem egy Cort CBP-PJ szettet.

Szép Fender Precision koppintás, az olcsóbbak közül. Adtak hozzá minden kötelező kiegészítőt, így azokkal nem kellett külön foglalkoznom. Megrendeltem neten, és pár nap múlva már a nyakamba is akaszthattam. Múlt héten elvittem egy hangszerészhez, aki beállította nekem, és azt mondta nagyon jól szól ennyi pénzért. Jó vásár volt, megnyugodtam.

Közben kinyomtattam magamnak rengeteg tabulatúrát, megismerkedtem a Guitar Pro programmal, felszereltem a gitárt a szekrényembe egy fali tartóra, sok-sok infót összeszedtem a felépítésésről, hangolásáról, működéséről, egyszóval beleszerettem.

A tanulás hosszú folyamatának csak az elején járok, nagyon hosszú lesz az út, de inspirál a zenekar, hogy együtt zenélhetek a barátaimmal, hogy egy gimiskori álmunk most megvalósul, és nem utolsó sorban az, hogy most már el tudom pötyögni a Seven nation army riffjét. Köszi srácok!

A bejegyzés trackback címe:

https://pussymagnet.blog.hu/api/trackback/id/tr251339785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asvader 2009.08.26. 15:00:54

Nem legenda. A Romanisták már csak ilyenek! Forza grande ROMA!
Lehet ez a második körös számod!

mbujtor 2009.08.28. 09:02:27

tetszik, hogy a wikipedia a sport usage alatt írja az Oktoberfest-et :D
süti beállítások módosítása